۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

وب سايت یا انبار اطلاعات ؟

آیا دوست دارید سایت شما منظم بوده و اطلاعات آن دسته بندی شده و به روش های مختلف جستجو و به درخواست کاربران تنطیم گردد یا اینکه دوست دارید وب سایت شما صرفا یک انبار اطلاعات باشد و نوشته ها به صورت یک فایل word یا pdf در سایت قرار گیرد؟
بله درست است و قبول دارم که با پذیرفتن حالت اول وب سایت شما تا حدی کند خواهد شد ولی باید دید انبار فایلهای word یا pdf به چه دردی می خورد؟

افرادی كه فعالیت در زمینه‌ی وب را به شكل كالا تصور می‌كنند درحقیقت می‌خواهند این كالا را به شكل داده و اطلاعات در یك انبار ذخیره‌ی اطلاعات نگهداری كنند تا بتوانند آن را به آسانی و به سرعت پر كنند!
از نظر این افراد، به یقین باید راهی برای تولید اتوماتیك داده‌ها وجود داشته باشد. پیتر دراكر می‌گوید: ”ما در 50 سال گذشته تمام فعالیت‌های خود را بر T ، متمركز كردیم و قصد داریم 50 سال آینده روی موضوع I كار كنیم.“
با ذخیره كردن اطلاعات در وبتان، به تنهایی نمی‌توانید از آن به طور كافی استفاده كنید. اطلاعات به معنی مبادله‌ی دانش است. منظور از اطلاعات هم، اطلاعات وب است. چگونگی به تحریر درآوردن یك مطلب و روش‌های به نمایش گذاشتن آن، تاثیری عمیق بر سوددهی سایت شما دارد.

موقعیت خود را در 5 سال آینده چطور تصور می‌كنید؟ اگر به دنبال كسب موفقیت در زمینه‌ی IT هستید باید روش مدیریت صحیح را بیاموزید.
دو مورد برای مدیریت وجود دارد: مردم و اطلاعات.
باید تمام كارهای مربوط به بخش T را به طور اتوماتیك ارایه كنید. بخش جالب كار روی I از ذخیره سازی به انتشار مقالات و بیرون دادن اطلاعات، تغییر كرده‌ است. اگر به عنوان گرداننده و تنظیم كننده‌ یك وب سایت فعالیت می‌كنید در حقیقت یك ناشر ثانویه هستید.
ناشر یك سایت بودن همان‌قدر كه به مقالات منتشر شده مربوط می‌شود به آن‌چه كه به نمایش در نمی‌آید هم ارتباط دارد.

در مقابل ایجاد یك انبار اطلاعاتی و وعده‌های گول‌زننده مبنی بر حل مشكلات مقاومت كنید. اطلاعات و مفاهیم حكم دارایی و سرمایه‌ی شما را دارند و ارزش آنها در صورت انتشار افزایش می‌یابد.
داده‌های باارزش، طبقه بندی مناسب، كنترل و صفحه‌آرایی از عوامل مؤثر بر موفقیت شما هستند. از افراد، اعم از كاركنان شركت، مشتریان، شهروندان یا دانش‌جویان، بخواهید، با‌ارزش‌ترین منبع و دارایی خود، یعنی زمان را، در سایت شما مصرف كنند.
مطالب را با كیفیت عالی را در اختیارشان قرار دهید. مطمئن باشید آنها با توجه خود از زحمات شما قدردانی خواهند كرد.




منبع:microrayaneh.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر